ارزیابی عملکرد
برنامه بهبود عملکرد
دستورالعملهای ممیزی بهبود عملکرد
شیوهنامه، برنامه هدایت و بهبود عملکرد واحدها و دانشگاه
مصوب جلسۀ هیئت رئیسه مورخ 1400
دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی ارائهدهنده خدماتی هستند که کیفیت آن نقش بهسزائی در توسعه همهجانبه جوامع بشری ایفا میکند. بیتردید جایگاه متعالی دانشگاهها بهعنوان پیشرانهای اصلی توسعه علم و فناوری در سراسر جهان، بدون پذیرش اصول و استقرار سامانههای مدیریت کیفیت محقق نشده است. کیفیت، مقولهای فراگیر برای هر سازمان با هر رسالت و ماموریتی است. مدیریت کیفیت با توجه به انگاره کثیرالوجه بودن سازمان، مبتنی بر اصولی بنا نهاده شده است که به آن مفهومی جامع میبخشند. در میان اصول مذکور، رویکرد مدیریت فرایند و بهبود مستمر فرایندها دو اصل مدیریت کیفیت هستند که سازمان را از تمرکز صرف بر نتیجه به شناسائی جریانهای کاری فراوظیفهای و بهبود مداوم آنها و همچنین کسب اطمینان از نتیجه بخشی و موثر بودن فرایندها سوق میدهند. به این منظور، ضروری است دانشگاه بطور مستمر برنامههای بهبود عملکرد خود را در تمامی سطوح برنامهریزی کرده، به اجرا درآورده و از اجرای موثر آن اطمینان حاصل کنند.