تاریخچه

​​​​​از آنجا که نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت از جمله امور بسیار مهم و زیربنایی دانشگاه است، در تاریخ 1398/12/24 طی حکمی از جانب رئیس محترم دانشگاه، راه‌اندازی مدیریت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آغاز شد. در مسیر این راه‌اندازی در کنار فعالیت برای تامین نیروی انسانی، فضای فیزیکی و تجهیزات اداری، ساختار و تشکیلات این مدیریت نیز پیگیری شد. در نتیجه در جلسه مورخ 1399/05/14 هیات امنا، در بند 7 دستور چهارم با عنوان اصلاح سازمان تفصیلی، تغییر عنوان، جابجایی و ایجاد دانشکده ها و واحدهای ستادی، ایجاد مدیریت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، بر اساس بخشنامه شماره 108601 /و مورخ 1396/05/22 وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، زیر نظر مستقیم رئیس دانشگاه به تصویب رسید. در تشکیلات این مدیریت یک معاون و دو گروه ارزیابی و بهبود کیفیت و گروه برنامه‌ریزی راهبردی و تعداد چهار کارشناس در نظر گرفته شده که با توجه به ماموریت این مدیریت؛ تردیدی در نقص آشکار تشکیلات آن وجود ندارد. اهداف تشکیل این مدیریت در بخشنامه مزبور به شرح زیر هستند:
تحليل نظام‌مند و راهبردی رسالت، اهداف و عملکرد دانشگاه با شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و چالش‌ها، نهادینه کردن و اشاعۀ فرهنگ نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در دانشگاه، ارتقای کیفیت مؤلفه‌های درون‌دادی، فرایندی و برون‌دادی دانشگاه،  نهادینه کردن ارزیابی درونی در راستای كسب آمادگی برای ارزيابی بيرونی، افزایش بهره‌­وری با استفاده از فرایند نظام‌­مند نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، ايجاد وحدت رويه در امر نظارت، ارزیابی و تضمين كيفيت در همه حوز‌ه‌های عملكردی دانشگاه، تقویت زمینه­‌های پاسخگویی دانشگاه به ذینفعان داخلی و بیرونی، ارتقا و تضمین کیفیت نظام­‌مند دانشگاه از طریق بررسی و مقایسه وضعیت موجود با استانداردهای ملی، منطقه‌‌ای و بین‌المللی.
پس از مصوب شدن ساختار مدیریت در تاریخ 1399/08/07 حکم اولین مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه صادر و فعالیت این مدیریت بطور رسمی آغاز شد.

این مدیریت در حال حاضر شامل دو گروه و یک اداره با عناوین ذیل می باشد:
  • گروه ارزیابی و بهبود کیفیت
    رئیس گروه: دکتر احمدعلی آبین

  • گروه برنامه ریزی راهبردی
    ​​​​​​​رئیس گروه: دکتر آزاده احمدی

  • اداره آمار و حکمرانی داده ها
    رئیس اداره: دکتر احمدعلی آبین

علاوه بر ادارات فوق، مدیریت ناتک، عملکرد نظارتی خود را از طریق رسیدگی به شکایاتی که از سمت ریاست محترم دانشگاه ارجاع شده باشند انجام می دهد.
پیوندها:
ساختار سازمانی
مدیران
همکاران